tisdag 18 september 2012

Slakta varulvar i dimtoppens dal

Jag tycker om att springa ärenden och träffa nya bekanta. Det gör inget om jag måste vandra långa sträckor utanför staden till byarna utanför. Ibland stöter jag på diverse oväntade äventyr i mina resor. Vandrar jag t.ex i skogen så brukar det dyka upp rövare men dem kan jag hantera. Även ihåliga män som reser sig ur marken och försöker äta mig kan jag stå emot. Tack vare mitt speciella vapen ... benkrossaren!! Hittade den i en kista i sörjande skogen och det var tur det. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan den!




Något jag stör mig på är att det plötsligt börjat dyka upp en massa varulvar eller balveriner som de kallas nere vid kvarnfälten. De är jobbiga att kämpa mot då de oftast attackerar i stora grupper och även om de ena stunden är långt borta så är de snabba och kan hoppa väldigt långt. Måste ideligen kasta mig åt sidorna för att undgå deras vassa klor.


Vet inte vad som händer om man blir biten av dessa monster, men jag tänker inte testa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar