torsdag 20 september 2012

Jobbiga Fans och fulla hippies ..

Mötte en heltokig kvinna idag. Hon är ett stort fan av Reaver och övertalade mig att smyga in i hans hem och sno hans kallingar.



Det här är ju inte riktigt min typ av äventyr men hon var så påstridig .. hittade förresten en mystisk silvernyckel bakom hans säng så något fick jag ju ut av "äventyret".

Besökte senare hippisarna nere vid vattnet för att hjäpa till med flytten, inte så trevligt då de måste ha druckit nån typ av hembränt. Många av dem stod och spydde lite här och var. Visst är de trevliga att prata med i början och alltid så vänliga, men så fort man lär känna dem vill de att man ska springa ärenden. Hämta dittan och dattan och då är de inte så artiga längre. Klagar och gnäller, man tycker ju att hippies borde ta det lite lugnt och inte stressa på så mycket. Men i alla fall, innan de kunde flytta över till den stora ön åkte jag över och plockade skatter. Hittade en del i vattnet så det var bara att simma runt och dyka lite varstans. På själva ön var det några grupper med Hobber som härjade, var tvungen att försvara mig när de attackerade så det är inte mitt fel om de skadades. En Hobb är ganska tragisk faktiskt, de ser ut som små troll men är i själva verket förlorade barn som fått sina själar bortrövade. Vet inte riktigt vad som motiverar dem men så fort jag visar mig så blir de arga och attackerar.



Jo, måste också berätta att varulvarna jag hade problem med häromdagen behöver jag inte bry mig om mera. Det har visat sig att de är väldigt känsliga mot eld och kombinerat med en virvelvinds-besvärjelse har de inte längre en chans. Tack och lov för dubbla magiska handskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar