söndag 23 september 2012

Levande begravd - Del 1

Vaknade upp i en okänd soffa i förmiddags.Lite yr och omtöcknad. En doktor gjorde lite tester på mig, inga direkt avancerade konster. Den korta historien: Har tappat minnet sen någon sköt mig och grävde ner mig i en grop. Som tur var fanns det ett vittne som grävde upp mig igen och tog mig till doktorn. Som tack för hjälpen hjälpte jag byborna att jaga bort lite vilda djur, sen hjälpte jag en kille som jagades av ett gäng förrymda skurkar. Hela bygden samlades och vi gjorde processen kort med dem. Det är skönt, nu behöver jag inte längre känna någon tacksamhetsskuld till dem och kan ägna mig åt att jaga rätt på snubben som sköt mig.

Har inte så mycket ledtrådar, men killen var klädd i en rutig kostym och sådana är lite ovanliga ute i ödemarken så alla som sett honom kommer ihåg honom. Jag visste att han rörde sig söderut och i Primm fick jag höra att han reste med några kumpaner. Någon hade hört dem diskutera att ta vägen sydöst och sedan norrut därifrån. Jag följer efter samma väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar