måndag 1 oktober 2012

Kortspel

Äntligen har jag förstått spelet Caravan. Att det inte blivit mer populärt, det är ju jättekul. Fast hög inlärningströskel, typ som vänd-tia. Man har varsin kortlek med 30 kort. Om man vill kan man blanda kort från olika kortlekar så man får mer än fyra kort i samma valör. Sen blandas de och man har 5 kort på handen. Varje spelare har sen tre högar där de ska lägga kort och målet är att komma så nära 26 som möjligt. Sen kommer det kluriga. Man får lägga på motspelarens högar med. De klädda korten har olika egenskaper och det är lite krångliga regler. För att hålla reda på allt får man läsa reglerna noga och sen spela några omgångar tills man lärt sig. Men så är det ju med alla kortspel. Som poker eller liknande.



Har hunnit spela några omgångar nu och efter att ha vunnit 4 gånger i rad tyckte jag att jag skapat ett bra system, sen två raka förkuster och hela sparkapitalet borta. Värre än poker. :(

Förresten, måste berätta: Ska snart börja ett nytt arbete. Äntligen !! Har sökt jobb på Crimson Caravan som handelsresande. Eller ärligt talat är jag mer en hjälpreda som ska se till att resorna går smärtfritt utan problem. Fast problem kommer det ju garanterat bli ändå så min uppgift är nog mer att ta bort problemen när de väl uppstår. Sen ska jag försöka ta reda på vad som hände med C's affärsrörelse. Hon är så deppig för att nåt gick snett och jag vill att hon ska bli glad igen. Då kanske vi kan va ute och resa lite tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar